Dag Anoek, prachtig NZ…terug naar warm OZ - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Dennis Wicherson - WaarBenJij.nu Dag Anoek, prachtig NZ…terug naar warm OZ - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Dennis Wicherson - WaarBenJij.nu

Dag Anoek, prachtig NZ…terug naar warm OZ

Door: Dennis

Blijf op de hoogte en volg Dennis

16 Maart 2010 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Hee! Hier weer een bericht, de laatste uit Nieuw-Zeeland! Ga Nieuw-Zeeland gedag zeggen, maar ben er bijna zeker van dat ik hier ooit weer terug keer. WAT een land zeg en wat heb ik daar een supertijd gehad!! De natuur is buitengewoon, met auto reizen is super buitengewoon en dat ik het allemaal heb mogen doen met een super reisgenoot Anoek is meer dan buitengewoon. De goden zijn me waarschijnlijk goed gezind laten we maar zeggen :P.

De laatste 2,5 week in Nieuw Zeeland zijn we vanaf Fiordland naar het zuiden gereden en wel naar Invercargill. Van te voren hoorden we al dat het er wel Nederlanders heen zijn geëmigreerd en dat bleek ook wel uit de camping waar we zijn gaan staan die als reclame had dat er ‘Dutch’ gesproken werd. Moet je nagaan, eens geen ‘Deutsch’. Hier hebben we gerelaxed om vervolgens de volgende dag, vrijdag richting het zuidelijkste puntje van het zuidereiland te rijden. Na veel gravelroad en stof kwamen we bij een parkeerplaatsje vanwaar we door een schapenland moesten lopen om de kust te bereiken. Het was enorm winderig, heb ik op skydiven na volgens mij nog nooit zo’n wind meegemaakt (moet’t natuurlijk wel beetje spannend maken ;)). Hierna kwamen we bij de Niagara Falls, dit was echt een ENORME kleine waterval, mja, we zijn er geweest! Het mooiste plekje van de dag bereikten we op Curio Bay. Deze baai staat bekend om de zeehonden, zeeleeuwen, meest bedreigde geelogige pinguïn en dolfijnen. Hier hebben we geluncht en terwijl we dolfijnen zagen zwemmen dachten we niet ver genoeg na…
Verder gereden richting het oosten, tweetal super mooie watervallen gezien tot we aan de praat raakten met 2 NL’ers. Zij vroegen ons of we met dolfijnen hadden gezwommen in Curio Bay. Ehm…nee, kan dat dan? Ja dus, en gratis. Inmiddels zo’n uur rijden van Curio Bay en al redelijk laat hebben we de keus gemaakt dat het toch super zou zijn als wij dat ook zouden doen, dus terug. Komen we aan op de camping die op de rand van de kust zit met onze camper, ligt daar een grijze zee(hond/leeuw). Waggelend komt hij op ons af, Anoek probeert de filmen, zeeleeuw waggelt door op Anoek, Anoek schrikt, Anoek duikt weg in de auto en een grappig filmpje was geboren. Dat beest bleef nog 5 minuten bij de uitlaat liggen te slapen tot wij onze plek op gingen zoeken. We hebben de pinguïns gespot, en wat waggelen die grappig in het echt, super!!

Volgende ochtend na een stevig ontbijt, zodat we in het ijskoude water geen verkoudheidje oplopen, zwembroek aangetrokken en het water in. Na een kwartier zwemmen kwamen ze nog niet, dus gaven we het op. Gelukkig was er een Israëlisch stel met een puik idee. Namen 2 steentjes en tikten die onder water tegen elkaar aan. Dolfijnen zijn zo nieuwsgierig dat ze gaan kijken wat het is. Op het hoogtepunt hadden we 8 dolfijnen om ons heen zwemmen op zo’n 1,5 meter afstand, echt helemaal geweldig! Onze dag kon dus niet meer stuk! Deze dag zijn we vervolgens doorgereden naar Dunedin, de Schotse stad van Nieuw-Zeeland. Het was super lekker weer, hadden camping vlakbij het strand dus liggen zonnebaden. Zondagochtend werden we opgeschrikt met het nieuws dat er tsunami dreigde na de aardbevingen in Chili. Er werd verteld dat Dunedin het zwaarste getroffen zou worden. Bleek uiteindelijk vals alarm dus hebben we deze dag droge voeten gehouden. Hebben geprobeerd een Royal Albatross te spotten die een spanwijdte hebben van 3 meter, maar tevergeefs. Zondag ’s middags hebben we heerlijk in Dunedin koffie gedronken. De nacht hebben we dit keer doorgebracht op een grote parkeerplaats in het midden van de stad.

Omdat we het rijden zo langzamerhand zat werden (je werkt waarschijnlijk toch mentaal naar het einde toe) zijn we maandags op naar Christchurch gereden, zodat we konden beginnen met het verkopen van de auto. Jammer genoeg hebben ze hier in NZ ook flits ambtenaren, waardoor ik dus nog een lelijke bekeuring heb voor in me plakboek.

De eerste week hebben we geprobeerd de auto te verkopen via flyers in hostels en op internet. Dit bleek niet te werken, zoals ik had gehoopt dus zijn we zaterdags naar een carmarket gegaan. Hier betaal je een beetje om op hun parkeerplaats te mogen staan. Allemaal backpackers hier, dus eigenlijk een super gezellige bedoening. Maandags is Anoek vertrokken naar haar nieuwe werk waar ze jonge paarden traint. Van hier moest ik het dus alleen doen. Gelukkig was de 5e dag, woensdags heb ik de auto kunnen verkopen. Hierna ben ik nog 4 dagen naar de market geweest, alleen al omdat het super lachen was hier. Enorm veel Israëliërs waarmee ik een goede tijd heb beleefd.

Nu sta ik op het punt om me vliegtuig naar Perth (Western Australia) te pakken. Van hier ga ik richting het noorden (Darwin) en komt het einde jammer genoeg steeds beter in zicht. Heb het echt ontzettend naar me zin, zo prachtig om de hele tijd dat vakantie gevoel te hebben en om nieuwe plaatsen te ontdekken en nieuwe mensen te ontmoeten!

Tot de volgende keer maar weer zou’k zeggen!

• 16 Maart 2010 - 01:56

Reismaatje:

Het is nu 15.00, tijd om NZ te verlaten (en je hotpants achter te laten;)) en je reis in AUS door te zetten. Geniet ervan en ik hoop dat je met die zwitserse gozer net zoveel plezier mag gaan beleven! Pas goed op jezelf en ik zie je in Dutchland weer over een paar maandjes!

• 16 Maart 2010 - 06:18

John:

mooi beriggi weer dennis! hoop dat je inmiddels goeie vlucht hebt!! wordt hier trouwens lente eind van de week!! :)

de mazzel!

• 16 Maart 2010 - 12:29

Marjolijn:

Dennis op naar het volgende avontuur, echt ik kan niet vaak genoeg zeggen wat een geweldige trip maak je denk dat een ieder die je verhalen leest ontzettend jaloers is ;)

Genieten in Australie en nog niet denken aan het einde van je reis want voor je het weet is het zover :(

Grote groet van het karrevolkie

• 16 Maart 2010 - 13:11

Arjan:

He Dennis, mooi berichtje weer broeder. Ik hoop dat je een goede vlucht hebt gehad en dat je ook in het andere deel van Australië weer net zo veel plezier hebt!

Groeten

• 16 Maart 2010 - 16:07

Marion En Erwin:

Hee kereltie!!!
    Prachtig leesvoer! (voor het lezen op het werk)
    Het weer word hier steeds prettiger = motorrijden!
    Hee wij spreken elkaar weer.

groeten marion en erwin

• 17 Maart 2010 - 08:15

Nicole:

Hoi Dennis,

Wat heb jij weer veel mooie dingen gezien en gedaan. Alleen jammer voor jou dat de tijd zo snel gaat om afscheid te nemen. Geniet van de laatste drie maanden, je zult daar vast nog veel mooie dingen gaan zien en doen!

Groetjes Nicole

• 20 Maart 2010 - 14:07

Marcella:

geweldig weer!!! geniet er nog maar flink van!!

xxx

• 25 Maart 2010 - 07:28

Anouk:

klinkt goed Dennis, super dat je het zo naar je zin hebt. Maar waar hang je nu ergens uit, nog rond perth? kben via lifts van melbourne naar perth aan het reizen echt super, en ben bijna in perth, laat ff weten als je daar ook nog ergens rond hang. enjoy.

liefs Anouk

• 05 April 2010 - 17:10

Peter En Yvonne:

He Dennis, het wordt toch echt tijd dat je je blog bijwerkt. Wij zijn al weer een kleine twee weken terug. Blijf maar mooi daar, geen kloten aan man hier. Kut klimaat. Maar goed, je moet wel eens wat he. Goeie reis verder, vermaak je en voorzichtig aan.