Die kant maar eens op… - Reisverslag uit Sydney, Australië van Dennis Wicherson - WaarBenJij.nu Die kant maar eens op… - Reisverslag uit Sydney, Australië van Dennis Wicherson - WaarBenJij.nu

Die kant maar eens op…

Door: Dennis

Blijf op de hoogte en volg Dennis

03 September 2009 | Australië, Sydney

Dinsdag de 1e sept moest het dan gebeuren. Me ouders, Arjan, Johnny, Sandra en Nicole gingen mee om te checken of ik nou inderdaad wel ging. Hartstikke mooi natuurlijk! Iets na zessen waren we op Schiphol waar de KLM een 737 had staan om ons rond half 9 naar Heathrow (London) te vliegen.

Aangezien de eerste 2 dagen geregeld zijn door een organisatie en er hier nog 6 dames hadden aangemeld voor dezelfde reis, hebben we afgesproken vóór de incheckbalie, zodat we evt naast elkaar konden zitten en elkaar al wat konden leren kennen. Mariska, Anouk en Denise waren degenen waarmee ik ook naar London vloog, drie anderen, Cecile, Sanne en Lieke hadden een British Airways vlucht eerder dus ontmoetten wij deze op Heathrow. Rond half 8 afscheid genomen van de meegereisde familie, waarmee ik het toch een klein jaar zonder zal moeten doen (mocht alles volgens plan verlopen).

Eenmaal in London overgestapt op een 747-400 van Qantas (Austr. Vliegmaatschappij) konden we ons opmaken voor een lange rit. Eerst 13 uur vliegen naar Singapore om te tanken. Daarna nog 8 uur (in 1e instantie) naar Sydney. Onderweg van Singapore naar Sydney bleek er echter een brandstoflek te zijn ontstaan bij 1 van de motoren (wie weet een verdwaalde A-Team kogel van vrogger in Vietnam). Hierdoor moest er een tussenstop gemaakt worden op Perth. Nu zal je wel denken…dat valt wel mee, maar dat is toch iets van 7 uur vanaf Singapore en dik 3 ½ uur van Sydney. Na dat dit gerepareerd was in Perth konden we dus weer verder en hadden we al met al een vertraging opgelopen van zo’n 4 ½ uur. Blegh… Desalniettemin was het toch ook nog wel gezellig in’t vliegtuig, waar je ook nog eens grappige mensen kunt spreken. Zo was ere en ouder vrouwgie die een 19-daagse busreis vanaf London langs Brussel, Parijs, Turijn, Amsterdam had gedaan. En even later een man uit oorspronkelijk Singapore, nu wonende in Sydney, waarmee ik een kaskraker heb bedacht voor een waterpretpark. We zaten namelijk tijdens het repareren van de vliegtuigmotor de noodprocedure eens te lezen. Daar bleek dat er allemaal mooie glijbanen tevoorschijn komen in geval van nood. Nu hoor ik jullie wel denken, ja, die gaat gewoon recht naar beneden, maar in de glijbaan bij de nooduitgang boven de vleugel zit een bochie. Dan zetten we dus een oud vliegtuig in een park…paar van die glijbanen eruit, nat maken en tralalaaa!! ………………… ugh..ja zo zie je maar, als je zo’n 30 uur zit te reizen waar geen einde aan lijkt te komen dan heb je de lol om de mooiste dingen haha :).

Half 12 eindelijk aangekomen en denken dat je ’t ergste hebt gehad…blijkt mijn bagage nog in London te staan, heerlijk. Dus zo’n vrouwtje wat ingevuld en de tas wordt als’t goed is do avond of vr morgen bij het hostel gebracht. Kan gebeuren. Half 2 eindelijk slapen met z’n 8’en op een kamer, waarvan er 2 al een tijdje lagen (andere lui). Volgende morgen hadden we ontbijtje en gingen we naar een partner organisatie die ons het een en ander uit zal leggen over bankrek, sofi nr, bezienswaardigheden, cowboycursussen en surfcursussen. Wel aardig om naar te luisteren. Hier bleek ook wel een btje dat het werk niet meer voor het oprapen ligt en dat ik wel een goede route heb uitgestippeld. Als het even mee zit kan ik volgend jaar april/juni met het grootste zoogdier ter wereld, de blauwe vinvis, zwemmen (aan de westkant van Australië). Nu maar hopen.

Vanmiddag ff in me eentje wat door Sydney gelopen en nog wat geregeld. Op de weg naar het hostel kwam ik een supermarkt tegen en even gekoekeloerd. Wat broodjes en melk halen en 2 appelties voor de vitamientjes. Nu zit ik dus in de lounge ruimte van het hostel btje naar jullie te schrijven.

O ja, nog iemand van ons reisgezelschap ging de cowboycursus doen, maar nu heeft ook een andere meid haar datum gewijzigd en gaat dus ook as maandag die cursus beginnen. Gezellig en dan gaan we zondag dus met z’n drieën de kant op van Tamworth vijf dagen ‘butt-hurting’.

Well, see ya!!

Oh ja, wat me wel opvalt….overal waar je wat vraagt, afrekent, regelt whatever, everywhere you do they ask..hello, how are you? Wel grappig, bovendien erg aardig volkie tot nog toe, die Ozzies..

Good on ya mate!!

• 03 September 2009 - 06:24

John:

Sjonge jonge,... nou niet meteen over de grens gaan lullen he.. snappen wij niks van!! Niet van die mooie verhalen ophangen, wordt steeds jaloerser.. Rustig an en weltrusten alvast! Hier is net ochtend en herfst....! Kalm an!

• 03 September 2009 - 06:54

Susanne Groen:

De heenreis is dus niet helemaal volgens plan gegaan, lees ik wel. Nou goed, dat houd de spanning er in ieder geval wat in. Leuk om je eerste verhaal vanuit het buitenland te lezen, ben ook heel erg benieuwd naar je eerste dagen Sydney. Zo te lezen komt dat allemaal wel goed.

Groetjes Susanne.

• 03 September 2009 - 08:20

Annelies En Nicole:

Hoe gaat het? Jij een brandstoflek en wij een klapband, vertraging van 15 min. Mooi dat je het al naar je zin hebt en leuk om te lezen wat je allemaal bezig houdt! groetjes

• 03 September 2009 - 14:58

Erwin :

Mooi moat! Vang die vrouwen maar met je LASSO!

ps. Zaterdag feest van de KOKKIEs ;)

• 03 September 2009 - 17:09

Danielle:

Haaaa Dennis!

Mooi verhaaltje hoor! :). Netjes geschreven, haha. Je kan al een beetie engels zo te zien! Mooi dat je ook wat mensen hebt leren kennen! He, we spreken elkaar & hou ons op de hoogte!

xx.

• 04 September 2009 - 15:37

Jeroen:

goeie

t giet oe dus wel goed af daar down under. succes op t peerd met je cowboy hoed. haha

groeten jeroen van t drentse land

• 08 September 2009 - 07:31

Gerda:

Hoi Dennis,
    Tjonge jonge, wat zul jij uitgeput geweest zijn na zo'n ommelandse reis zeg! Ik hoop voor je dat je nog veel spannende dingen gaat beleven. Bert en ik houden je dagboek bij. Ha ha. Groetjes, Gerda