Verjaardagsfeest - Reisverslag uit Mackay, Australië van Dennis Wicherson - WaarBenJij.nu Verjaardagsfeest - Reisverslag uit Mackay, Australië van Dennis Wicherson - WaarBenJij.nu

Verjaardagsfeest

Door: Dennis

Blijf op de hoogte en volg Dennis

06 Oktober 2009 | Australië, Mackay

Goeiedag allemaal en welkom bij mijn zoveelste verhaal haha :)

Ben nu in de vierde week van mijn verblijf in Mackay en het is mooi! De mensen hiero zijn zo verschrikkelijk open, aardig en relaxt. Iedereen, maar ook iedereen is geïnteresseerd in wat me plannen zijn, hoe het bevalt, wat ik hier doe, enzovoorts. De meeste bieden ook aan dat ik een keer langs moet komen voor een ‘cuppa’ (bakkie thee).

Maar goed, afgelopen donderdag kregen we visite van Kerrie haar zus met haar man (Iakobo) en baby Rowie die dit weekend bleven op MontiBellow (huis van de Bonaventura’s). Even later in de avond arriveerde ook Jacinta die een weekendje van Brisbane wilde ontvluchten, dus het beloofde een gezellig weekend te worden. Vrijdag hebben we met z’n 5’en (Julian/neefje; Jacinta; Laurence; Iakobo en ik) irrigatie pijpen opgeruimd en wat stenen geraapt in het land. Daarna gezellig gegeten en besloot ik lekker op tijd naar bed te gaan met de bedoeling uit te slapen. Het was tenslotte weekend. Maaaar, 7:15 telefoon…pa en ma aan de lijn om me te feliciteren!! Super natuurlijk. In Nederland was ik officieel nog niet jarig, mja, what the hell. Mooi om even te praten en wat nieuwtjes over en weer te horen. Probeerde daarna weer te slapen, maar bleek vergeefse moeite. Maar No Worries, want dat had ik er wel voor over.

Aangezien ik dus jarig was en een NL’se gewoonte door wilde zetten, ben ik ’s morgens even naar de stad geweest in ‘mijn’ Suzuki Swift die Laurence voor me gekocht heeft om….gebak te halen :).
Was een beetje een verassing voor de Ozzies hier, maar toen we om 15 uur aan de thee zaten, net voordat Jacinta, Iakobo en ik naar het strand wilden verrasten ze mij enorm. Laurence kwam namelijk aanzetten met een doos bier..geen gewoon bier, neeee HEINEKEN!! En dat is toch best een verademing vergeleken met de Ausie bierties hiero. Ze stopten een kaarsje in mijn gebakje die ik uit moest blazen en ze kwamen met meer kado’s op de proppen. Zo heb ik Aus slippers gekregen, Minties (aus snoepies), een portemonnee van Jacinta, waardebon voor soort MediaMarkt, 2 werk t-shirts van Bonaventura’s ‘graafwerkzaamheden’ en last but not least zongen ze Happy Birthday voor me haha. Helemaal geweldig dus!

Daarna dus even lekker chillen in de oceaan waar ik ongelukkig in botsting kwam met Iakobo, waardoor hij een ei op z’n voorhoofd had.

Vervolgens kwamen we thuis en zetten we de bbq klaar die Laurence en Kerrie geregeld hebben voor mijn verjaardag! Rond 19 uur was er iets van 25 man, vrienden, familie en buren. Zoals ik eerder zei, allemaal erg vriendelijk en zijn erg geïnteresseerd in je, dus helemaal top. Kreeg zelfs nog meer kado’s, zoals een Australisch badlaken, zonnebrand :), reep chocola, Whitsunday Kalender, kaarten, een pet met kaarten, kortom helemaal mooi!
Was een erg gezellige bbq met byo drinks (normaal hiero in Aussie) waarbij ik dus kon genieten van me NL’se Heinekens haha. Ondertussen hadden Arjan, Sandra en Meike en ook Johnny en Nicole nog gebeld om me te feliciteren en te praten dus da’s super!!

Na ook genoten te hebben van de zelfgemaakte appeltaart van Jacinta (was heerlijk hoor ;-) )als dessert zijn we zo rond een uur of 12 met z’n vieren, Jacinta, Theresa, Helen en ik lekker op stap geweest in de stad. Na in drie kroegen te zijn geweest was het zo’n 3 uur en moesten we volgens Theresa (nicht van Jacinta) naar Maccers (MacDonalds) voor een Mac Cheeseburger. Zo gezegd zo gedaan, dus wij onderweg naar Maccers. Onderweg Batman nog tegengekomen (van zo’n 40 cm) en uiteindelijk, ja hoor…the Big M. Aangezien alleen de drive-in nog open was, wij lopend door de drive in en bestelden onze portie Mac. Na dit opgepeuzeld te hebben hebben we taxi ‘ome Peter’(oom van Jacinta) gebeld en zijn we naar huis gegaan.

De volgende dag hebben we heerlijk uitgeslapen en zijn we ’s middags maar weer naar het strand geweest met de meiden die ook mee waren in de stad. Die Nederlander had de lichten aan laten staan van de Suzuki dus dat was niet zo slim…’s avonds heb ik met Laurence Jacinta weer op het vliegveld afgezet, omdat ze jammer genoeg maandag weer op school moest beginnen.

Daarna nog even nagepraat over het weekend en verteld dat ik het echt helemaal super vond dat ze dit voor mij geregeld hadden en dat Jacinta over was gekomen voor de verjaardag. Erg gezellig dat ze er ook was. Kan ik haar een beetje blijven toetsen op haar Nederlands :). Totally suprised dat ze zoveel aandacht en moeite schonken voor de verjaardag van iemand die er net ruim 3 weken is. Helemaal top!!

Bedankt voor alle Nederlandse felicitaties die ik via de mail en deze site heb gekregen!

Nou, kalmpies aan allemaal en tot het volgende bericht!!!


PS Alle foto's staan in het klein op www.picasaweb.google.com/wichersonaustralie

  • 06 Oktober 2009 - 05:40

    Arjan:

    Ha broertje,

    Ik ziet het alweer het is nog mooier dan je al vertelde aan de telefoon. Je bent super verwend. Volgens mij moeten wij aardig ons best doen om dat volgend jaar weer te overtreffen! Hahaha....
    Hé veel plezier en we spreken elkaar weer.

    Groeten Arjan (en Sandra en Meike)

  • 06 Oktober 2009 - 05:56

    Margreet:

    Hey Dennis,Nog gefeliciteerd!
    Echt super dat ze zo aan je verjaardag hebben gedacht. Echt leuk!
    Je ziet er goed uit!

    Groetjes Margreet ( en natuurlijk ook van de rest van Thij)

  • 06 Oktober 2009 - 07:12

    Nicole:

    He Dennis,

    Dacht je dat Nederlanders verrasingsfeesten kunnen geven, maar die Aussie's kunnen dat dus ook als de beste! Ziet er erg gezellig uit en mooi dat je lekker hebt kunnen genieten dit weekend!
    Je krijgt ook al lekker een kleurtje!

    Groetjes

  • 06 Oktober 2009 - 07:44

    André D:

    Hello Dennis,

    Ook vanuit de White Horses nog gefeliciteerd. Leuk om je verhalen te lezen en dat je het zo naar je zin hebt. Nog veel plezier.

    Groeten Peter, Arjan, Martijn en André

  • 06 Oktober 2009 - 13:56

    Rick:

    Hey Dennis,

    Ook vanuit Finland nog gefeliciteerd met je verjaardag! Foto's zien er goed uit, zo te zien "iets" warmer dan hier ;)!

    Groet,
    Rick

  • 06 Oktober 2009 - 15:09

    Marcella:

    heyy..

    ik dacht van de week al dat ik wat vergeten was maar weet het nu zeker.. sorry.. maar alsnog van harte gefeliciteerd met je verjaardag!! en super van de aussie's dat ze je verjaardag zo leuk gevierd hebben!!

    je hebt trouwens een best stel bruine gespierde benen, neem dat mooie weer maar mee deze kant op want dan krijg ik ze ook nog eens een keer bruin!!

    maar heel erg veel plezier daar nog!!!!!! groetjes aan Jacinta

    xxx

  • 07 Oktober 2009 - 11:48

    Judith & Andries:

    Hoi Dennis,

    Nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag vanuit het heerlijke warme Bali! geniet van je volgende avonturen!

    Groetjes Judith & Andries

  • 08 Oktober 2009 - 14:14

    Luca:

    Gefeliciteerd nog!!

    Liefs.

  • 08 Oktober 2009 - 17:01

    Jeroen:

    hej nog gefeliciteerd dan!! giet dus wel mooi daar zo te lezen.

    kalm an en groeten jeroen

  • 15 Oktober 2009 - 15:44

    Rein:

    Hé kanjer,
    Ik heb je dus eindelijk gevonden. Allereerst nog gefeliciteerd met je verjaardag. Beter laat dan nooit. Zo te zien vermaak je je goed. Leuke verslagen. Ga zo door. Ik zal je in ieder geval gaan volgen.

    Groeten van Rein en Diny.

  • 18 Oktober 2009 - 00:05

    Makkie:

    ik lees tussen de regels door dat je verschrikkelijk veel heimwee heb, maar hou het nog even vol, tot je de heineken op heb. greetings ut tuk.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dennis

Actief sinds 29 Maart 2009
Verslag gelezen: 203
Totaal aantal bezoekers 64920

Voorgaande reizen:

01 September 2009 - 23 Mei 2010

Op stap naar Australië en Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: