Airlie Beach & Whitsunday Islands - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Dennis Wicherson - WaarBenJij.nu Airlie Beach & Whitsunday Islands - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Dennis Wicherson - WaarBenJij.nu

Airlie Beach & Whitsunday Islands

Door: Dennis

Blijf op de hoogte en volg Dennis

20 Oktober 2009 | Australië, Airlie Beach

He allemaal!! Hier weer een bericht uit het zonnige en het steeds warmer wordende Australië. Op het moment is het iedere dag zo’n 30 + graden dus het rood/bruin worden gaat rustig door.

De afgelopen weken heb ik met het werk veel onkruid gespoten en afgelopen week is de laatste keer van dit jaar het suikerriet gehakselt. Dit begint weer volgend jaar maart. De suikerriet fabriek hier in de buurt gaat dan ook sluiten woensdag, vandaar dat Laurence, Florina en ik vorige week een rondleiding hebben gehad in deze fabriek. Was interessant om te zien hoeveel stappen er eigenlijk aan vooraf gaan, voordat het riet (wat ik dus nu probeer te verbouwen) verandert in suiker.
Ook heb ik vorige week meegereden met de hakselaar, lijkt erg veel op mais, enige verschil is dat dit via een lopende band de trailer in wordt gegooid. Vervolgens rij je met de trekker naar het treinspoor wat speciaal is aangelegd voor dit. Rij je achteruit in een verlaagd deel tegen de rails, zodat de bak op de trailer zo de rails op kan rijden. De volle bak duwen we dan met de trekker op een zijspoor en we duwen er een lege weer op de trailer, vergrendelen en rijden weer. Heb hier een paar foto’s van gemaakt, staan op www.picasaweb.google.com/wichersonaustralie. In de map ‘Werken in oktober’staan deze. Aangezien we vorige week gingen hakselen hebben we ook in 2 percelen het onkruid weg gebrand. Dat scheelt een stuk snelheid tijdens het hakselen en de foto’s hiervan staan in dezelfde map.

Vorige week donderdag heb ik ook het Veiligheid Certificaat voor de Bouw (VCA) gehaald. Laurence heeft graafmachines en dergelijke en krijgt het daarmee nu steeds drukker. Vandaar dat hij mij deze cursus heeft aangeboden. Het stelt echt geen ene flikker voor, ik ging namelijk zitten, kreeg een boekje, de man begon wat te praten over gevaren op de werkvloer en dergelijke. Daarna moest ik een filmpje bekijken van zo’n 20 minuten wat er kan gebeuren, wat mag wel en wat mag niet. Vervolgens kwam de man terug met een vragenformulier en deze hebben we samen ingevuld haha. Als ik iets niet snapte of ik had iets fout dan zei hij direct; Nee, ik zou C doen als ik jou was bijvoorbeeld. Dus dat was een piece of a cake. Deze pas is geldig in heel Australie, dus mocht ik later dit jaar ergens anders willen werken dan heb ik deze al binnen :).

Afgelopen vrijdag heb ik na het hakselen de auto gepakt en op weg gereden naar Airlie Beach. Hier vandaan had ik een zeiltrip geboekt van zat 15 tot ma 12 uur naar de Whitsunday Islands. Deze eilanden liggen midden in het o zo beroemde Great Barrier Reef waar we gingen snorkelen, duiken en luieren op een hagelwit strand. Dus zo rond 16 uur vrijdagmiddag kwam ik aan en op naar me hostel. Daarna wat gedronken en gegeten en de rest was niet zo bijzonder. Volgende dag hele morgen liggen zonnen, boekje lezen. Bier ingeslagen voor op de boot en op naar de Marina. Langzamerhand kwamen de andere reizigers ook en we gingen op de boot. Allerlei nationaliteiten, zelfs 1 NL’er !! Verder wat uit Canada, Zweden, Melbourne, Italië, Duitsland, UK, Israel…etc… We zeilden vervolgens naar een schuilplek tussen 2 eilanden in om daar de nacht te blijven liggen, zodat we niet zeekziekachtig wakker bleven/worden. Na wat drankspelletjes gedaan te hebben zijn we gaan slapen. Volgende dag werd ik 5.30 uur wakker, vanwege de warmte in de slaapcabine en ben ik maar het dek opgelopen. De zon kwam net op, dus dat was super! Was alleen, wat foto’s genomen en genieten van de toch wel wilde oceaan. Dit weekend was er een storm voorspeld op de plek waar we voeren, dus dat beloofde wat. De storm bleef echter uit, maar wild was het wel. We meerden vervolgens aan vlakbij Whitehaven beach. We werden door middel van een rubberbootje naar het eiland gevaren, waar we eerst naar een uitkijkspot gingen en waar we dus de eerste glimp zagen van het prachtig, magnifieke witte strand. Wat foto’s geschoten (zie ook die ene site die ik net heb genoemd onder de map ‘Airlie Beach’) en vervolgens op naar het strand. Het was al aardig warm, maar het bijzondere aan dit zand is dat het koel blijft. Aangezien het zo wit is, weerkaatst het alle zonlicht direct terug, dus neemt het geen warmte op. Gevaar hierbij is wel dat je ook de onderkant van je kont kunt verbranden :). Wat gezwommen en genoten met de rest van de boot die allemaal super gezellig waren!!
We voeren even later weer verder naar een snorkel spot waar we vanaf een strand het water in konden om te snorkelen en duiken voor degenen die wilden. Hier hebben we enorm veel vis gezien wat tussen alle koralen door zwemt. Geweldig!!!!!!!!!! Je kon de vissen net niet aanraken, omdat ze zo snel waren, maar het is echt het meest fantastische wat ik tot nog toe heb meegemaakt. Het duiken ging met ongeveer 4 tegelijk samen met de instructeur. Zo’n half uurtje gedoken tot max 7 meter diepte. Normaal gesproken zwemt Elvis daar ook (een vis van zo’n meter lang). Echter, vandaag gaf hij bij geen van de groepen thuis. Tot wij als laatste groep gingen en een net iets grotere versie zagen van Elvis. Waarschijnlijk heeft deze het territorium overgenomen van Elvis. Deze noemde we voor het gemak dan maar Johnny Cash. Erg gaaf.
’s Avonds op de boot weer erg gezellig gehad en afhangende van het weer zouden we maandag morgen weer snorkelen/duiken voor de belangstellenden. Dit keer op een andere plek. Ik was zo onder de indruk dat ik weer wilde duiken en er waren er zo nog 3 personen. Gelukkig viel het weer mee, dus we hadden reden tot lachen!! Dit keer gingen we het water in vanaf het rubberbootje en hebben we weer een dik half uur gedoken. Op deze plek was er niet erg veel vis, maar wel veel meer koraal. Het was zo gaaf, onbeschrijflijk. Zwommen echt tussen de rotsen en koraal door, FANTASTISCH!! Nu wil ik zeker en absoluut het duikcertificaat halen op Bali. Schijnt daar ook super te zijn en iets goedkoper, dus heb ik iets om naar uit te kijken voor volgend jaar juni/juli haha.

Rond een uur of 12 kwamen we terug op vaste wal en heb ik met Nicole (een Duitse meid) het hostel weer opgezocht. Na gedoucht te hebben en een beetje bijgekomen van de zeebenen wat geluierd. ’s Avonds een afterparty met onze boot in een kroeg. Erg gezellig, maar jammer genoeg na wat shots Jagermeister, Tequila en wat andere rommel met de duikinstructeur had ik vandaag (dinsdag) een nogal een duizelig gevoel, oftewel een hangover (kater). De eerste echte in Australië… Kun je nagaan, zo’n verhaal typen met een kater, lijk wel gek :). Mja…Het was dus een MAGNIFIEK, FANTASTISCH, Super weekend en kijk er dus ook wel een beetje naar uit om verder te gaan reizen nadat ik klaar ben met werken. Dingen zien, mensen ontmoeten, gaan en staan waar je wilt, heerlijk!

Nou dit was het alweer en zou zeggen, rustig aan daar in het KOUDE Nederland haha. Hoorde dat ‘t ’s nachts al tegen het vriespunt is geweest???? Gna gna….

SEE YA!!

  • 20 Oktober 2009 - 08:38

    John:

    jaloersssssssssssssssssssssssssssssss!!!! :) ik snap dat je het dara naar zin hebt! wat super weekend moet dat geweest zijn!! Groet john...

  • 20 Oktober 2009 - 08:43

    John:

    Ps.: nice pics!!! op je picasa!!

  • 20 Oktober 2009 - 08:54

    Susanne:

    Sjonge, die Dennis toch.. Je boft maar met zulke indrukwekkende boottocht(jes). Waarschijnlijk zullen er nog vele spectaculaire avonturen volgen.
    Ik kan je vertellen dat ook ik jaloers ben!

  • 20 Oktober 2009 - 10:51

    Big Brother:

    Jezus, wat fantastisch zeg!!! Ik ben ook echt jaloers. Al is het om het weer, die 30 graden. Hier hebben we inmiddels de eerste nachtvorsten gehad ja. Dus de houtkachel!!!! brandt lekker 's avonds, hahahaha. Hé doe al die vrouwen daar de groeten.....
    Groeten Arjan

  • 20 Oktober 2009 - 15:12

    Erwin:

    Heey ventie!
    mooie fotos hoor en een goed verhaal! je moet schrijver worden ;) hier gaat het goed! wel koud! helaas!

    groetn an de voetn

  • 20 Oktober 2009 - 15:57

    Wicher En Greetje:

    Leuke foto,s zeg. Zo te zien dan heb je het goed voor elkaar in dat kleine landje.
    Succes verder.

  • 25 Oktober 2009 - 14:39

    Roelof En Dicky:

    hallo Dennis. We horen en zien al een tijdje je verhalen, maar het was er nog niet van gekomen om te reageren. zo te zien vermaak je prima. prachtige foto's, veel plezier en geniet ervan. groet uit didam

  • 03 November 2009 - 20:26

    Dik Tromp:

    hey Dennis, mate
    wist natuurlijk niet dat
    je in het mooie australie zat, was blij verrast je op deze manier terug te zien
    zo te zien heb je het erg naar je zin, in ieder geval nog fijne en goede tijd daar.
    H. groetjes Dik en Ingrid

  • 07 November 2009 - 20:47

    Marjolijn:

    Hey Dennis,

    Geweldig verhaal en wat is het mooi he the whitsundays!! Mijn herinneringen komen weer helemaal boven, echt prachtig daar en die drankspelletjes op de boot ook geweldig, toevallig nog snorkelbob gedaan????

    Leuk om je verhaal te lezen! Genietse daar int paradijs maar dat zal ongetwijfeld lukken ;)

    Groeten vanuit het nu toch wel echt regenachtig en koud wordende Steenwijk

  • 12 November 2009 - 14:20

    Gerda:

    Hoi Dennis,
    Wauw, dit is wel een spectaculaire ervaring geweest als ik het zo eens lees.
    Het lijkt mij ook helemaal geweldig om zoiets mee te maken!!!! Maar ja, wij zitten hier nou éénmaal niet tussen kleurige vissen en koralen. Wat zag dat strand er idyllisch uit.
    Ik krijg spontaan zin
    in reizen. Nog heel veel plezier en avonturen gewenst.
    Groetjes, Gerda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dennis

Actief sinds 29 Maart 2009
Verslag gelezen: 182
Totaal aantal bezoekers 64926

Voorgaande reizen:

01 September 2009 - 23 Mei 2010

Op stap naar Australië en Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: