Hillsborough & Eungella Rainforest - Reisverslag uit Eungella, Australië van Dennis Wicherson - WaarBenJij.nu Hillsborough & Eungella Rainforest - Reisverslag uit Eungella, Australië van Dennis Wicherson - WaarBenJij.nu

Hillsborough & Eungella Rainforest

Door: Dennis

Blijf op de hoogte en volg Dennis

14 November 2009 | Australië, Eungella

Hallo daar allemaal in het herfstachtige en naar Sinterklaas-snakkende Nederland!!
Hier weer een berichtje (en waarschijnlijk de laatste) vanuit Mackay waar afgelopen maandag en dinsdag zo’n 75 mm regen is gevallen. Sinds 1 juni de eerste normale regen, dus de mensen zaten er op te wachten. Vandaar dat ik nu gestopt ben met irrigatie en kan beginnen aankomende week met onkruid spuiten (zo’n 50 hectare). Afgelopen week ben ik voor de eerste keer naar de kapper geweest in Australië. De beste man kwam uit Malta (hele hoop mensen uit deze regio komt uit Italië van oorsprong). Niks te klagen over zijn knippen, maar hij kan niet tippen aan mijn huidige kapster. Die is toch wat gezelliger en leuker om mee te praat’n :) !

Om te beginnen…twee weken geleden zijn we een weekend naar Cape Hillsborough geweest met een soort van jeugdgroep waarvan Laurence de organisator is. Zaterdagochtend vertrokken met tent en al en na een uur rijden op de bestemming aangekomen. Bijzondere aan deze camping is dat het strand op 10 meter van je tent is. ’s Middags dus even gezwommen en ’s avonds een groepsbarbeque….hmm…groeps.. Iedereen brengt z’n eigen vlees mee, eigen drinken, eigen alles!! En dan één voor één op de bakplaat van de camping je eigen gezellige etentje koken/bakken. Niet echt een garantie voor gezellig succes is mijn mening, mja, that’s the Ozzy-style. Daarna een kampvuurtje op het winderige strand en vervolgens na wat spookverhalen van fanatieke spookverhalenvertellers gaan slapen in de tent! Volgende ochtend wakker geworden door, ja hoor, wat regen. Dacht dat zolang ik niet kampeer in Nederland ik de nacht droog door zou brengen, maar het tegendeel bleek waar. Snel wat kleren aangetrokken en de spullen in de auto gestald. Zo’n half 6 in de morgen. Vervolgens naar het strand gelopen waar zo’n 8 wallabies (kleine kangoeroe) en 2 kangoeroes bij elkaar stonden. Deze worden door een oude man gevoerd en dat geeft een leuk gezicht op het strand. Normaal gesproken vind je een kangoeroe namelijk nooit op het strand.
In de ochtend een wandeling gemaakt met wat leuke uitzichten op de oceaan en na de middaglunch zijn we weer richting huis vertrokken. Onderweg nog wat verre stranden bezocht, maar dat was dus het weekend Hillsborough.

Vorige week (7 en 8 nov) zijn we met z’n 6’en naar Finch Hatton Gorge en National Park Eungella geweest. Rond 12 uur waren we bij Finch Hatton Gorge. Na een kwartiertje lopen (net dat kwartiertje begon het te regenen) kwamen we uit bij een waterval en een kleine en erg diepe plas. Mooi om te zien en hier was het dus ook wel een beetje druk met kinderen die van de rotsen af sprongen. Nogal levensgevaarlijk na regen op de rotsen van zo’n 5 meter hoog in het water springen. Maarja...
Na Finch Hatton Gorge zijn we zo’n 45 minuten verder gereden naar Eungella. Eungella is een regenwoud in de bergen (zo’n 700 meter hoogte). Hier was onze cottage die we voor één nacht gehuurd hadden. Vervolgens spullen uitgepakt en naar een uitkijkplaats gelopen waar we de enige echte PLATYPUS konden spotten. En wat bleek…nee, de regen was net gestopt…de platypus was er ook daadwerkelijk!! Dus die heb ik op de foto (erg klein, dus je moet me gewoon geloven). Dacht dat het ongeveer de grootte had van een otter, maar het is slechts zo’n 40 cm groot. Een platypus is een soort otter (van 40 cm) met een Donald Duck snavel. Grappig om te zien in ieder geval. ’s Avonds hebben we weer gebbq’t en een paar kaartspelletjes gespeeld. Zondagmorgen ben ik met Flurina afgezet door Kerrie en Laurence bij een startpunt voor een wandeling door het regenwoud. Heerlijk sportief zo’n 7 km door het regenwoud gelopen, was echt prachtig!! Hadden in het begin wel flink last van bloedzuigers, maar we hebben het overleefd. Nogmaals, het was echt prachtig en misschien ga ik volgend weekend wel weer even een dagje heen. ’s Middags op de weg naar huis gestopt bij een authentiek kringloopwinkeltje in de country. Hier een boek gekocht, zodat ik wat te lezen heb tijdens het reizen.

Nu nog 2 weken in Mackay en dan vertrek ik de 30ste november naar Brisbane naar Jacinta. Vervolgens vlieg ik donderdag 3 december naar Adelaide. Voor hoe lang ik daar blijf weet ik nog niet, maar zeker is wel dat ik vanaf de 24e (of misschien eerder) in Melbourne ben om Kerst en Oud & Nieuw te vieren. Hoop dat ik of in Adelaide óf in Melbourne wat werk kan vinden voor 3 weken of iets dergelijks, maar dat is afwachten.

Hoe dat afloopt laat ik jullie weten in het vervolg van….Dennis gaat naar Australië…. Ha!
Bedankt voor de nog steeds komende reacties!! Het is zo ongelooflijk leuk om wat tekstberichtjes te krijgen van familie, vrienden en kennissen vanuit Nederland!

De groetee!

• 14 November 2009 - 07:32

Nicole:

Aah die dennis, daar was weer een updateje. Leuk om weer te lezen en zo te zien ook weer meer foto's om jaloers op te worden! Geniet nog van de twee weken bij jou australische 'pleeggezin' en succes alvast met het echte reizen!
    Groetjes uit 't wold!

• 14 November 2009 - 10:41

Lense En Jane:

hey dennis,
    wat een geweldige belevenis en we genieten van je reis verslagen.
    Wij zijn net terug van een vakantie in Bali.
    Dus waren een paar uurtjes bij je vandaan.
    Geniet van alles en we blijven je volgen.
    Lieve groetjes.

• 14 November 2009 - 10:59

Jeroen:

hej dennis
    giet nog steeds mooi daar dus. zijn die kangaroes wat lekker op de bbq dan?? hehe

kalm an en groetn uut de kolonie

• 14 November 2009 - 13:32

Danielle:

Weer een super leuk verhaaltie Dennis! :) Heel leuk om te lezen.
    Je hebt 't er echt naar je zin volgens mij, en terecht ook! Heel veel succes en plezier nog!

Groetties!

• 14 November 2009 - 14:34

Marjolijn:

Hey Dennis,

Weer een heel avontuur, geweldig! En zo te lezen nog zoveel meer in het vooruitzicht, lekker genieten!!!!

Je mist hier namelijk helemaal niks ;)

Groetjes vanuit Steenwijk

• 14 November 2009 - 18:55

Martijn En Savannah:

weer een mooi proati hoor!!
    we willen haast die kant op komen, zo mooi ziet et er uit daar volgens mij of niet!? zijn ook blij dat je daar een nog steeds op je gemak bent.
    veel geluk nog maar en we blijven lezen!

kallum an

• 16 November 2009 - 14:59

Erwin & Marion:

Leuk verhaal kerel! ga zo door!

• 16 November 2009 - 16:36

Nienke:

Dennis echt super die mooie verhalen en foto's! Mooi dat je het daar zo naar je zin hebt! Heb je ook nog andere foto's van de platypus? bijzonder beest;)

Groetjes uut blesdieke

• 17 November 2009 - 14:10

Janetta Bos:

Hallo Dennis, weer een erg leuk verhaal om te lezen, zo beleef je nog eens wat! Veel succes met het doorreizen en tot weder lezen.....haha....
    Groeten Evert en Janetta
    en kids

• 20 November 2009 - 14:27

Frits En Monique:

Hey Dennis!

Mooi dat je je zo goed vermaakt! We hopen dat je daar nog maar flink mag genieten! Leuk om iedere keer je verhalen te lezen..

Groetjes Frits en Monique

• 29 November 2009 - 04:29

Cecile:

Hee Dennis! Bedankt voor je reactie! Onze tijd zit er helaas al bijna op hier in Australie! Volgende week zitten we weer in ons eigen koude landje.
    Bij jou is het trouwens wel een stuk warmer dan hier in Melbourne, vandaag verschillende regenbuien gehad!
    Geniet nog van je reis en inderdaad, misschien tot ooit;)
    Liefs Cecile