Mackay, Brisbane, Adelaide en Kangaroo Island - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Dennis Wicherson - WaarBenJij.nu Mackay, Brisbane, Adelaide en Kangaroo Island - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Dennis Wicherson - WaarBenJij.nu

Mackay, Brisbane, Adelaide en Kangaroo Island

Door: Dennis

Blijf op de hoogte en volg Dennis

09 December 2009 | Australië, Adelaide

Hallo mensen in Nederland!!!
Het reizen voor mij is nu echt begonnen. Heb vorig weekend afscheid genomen van de mensen in Mackay. Heb de laatste zondag gevist met Sam, een Aussie suikerriet boer, door met zijn motorbootje naar Cape Hillsborough gevaren en na 45 min varen aangekomen zagen we een enorme schildpad opkomen. Gaaf begin dus. Na een uur vissen hadden we inmiddels 4 eetbare vissen gevangen (30 cm) en kwamen er 2 dolfijnen voorbij varen… Dubbel gaaf dus! Eenmaal terug in MonteBello (bij Laurence en Kerrie) heb ik rustig aan mijn spullen gepakt voor mijn vertrek voor maandagmorgen naar Brisbane. In Brisbane naar het zwembad geweest met strand om te relaxen en even later Jacinta opgezocht. Dinsdag naar de Gold Coast gereden voor een dagje strand met mooie golven en wat gedronken. ’s Avonds Jacinta verrast met heerlijke ham/kaas pannenkoeken…mmjum. Volgende dag naar de XXXX bier brouwerij voor een tour. Interessant en leuk om te zien met als super afsluiting..4 gratis bier. Dus met de groep lekker nagezeten en ze begonnen te smaken kan ik je vertellen. Dus besloten om ’s avonds naar een verjaardagsfeest te gaan van een vriend van Jacinta in een bar. Erg gezellige avond gehad en na niet te veel slaap moest ik de volgende ochtend het vliegtuig pakken naar Adelaide. Daar is een tijdsverschil van een halfuur (later). Hostel opgezocht (bende en teveel duitsers) en daar de eerste dag wat geluierd in het park. Volgende dag (vrijdag) wilde ik fietsen naar de Adelaide Hills.

Ontmoette in het hostel een Zwitserse jongen (Andi) en hij wilde wel meefietsen. Na wat pijnlijke heuvels en een slecht zadel uiteindelijk 40 km afgelegd en de fiets weer ingeleverd. Tijdens het fietsen kwamen we aan de praat over Kangaroo Eiland (zo’n 1,5 uur rijden van Adelaide en dan de ferry 45 min). Dus ferry geboekt voor zondag morgen. Aangezien Andi in bezit was van een auto, een heuse Ford Falcon Station, zijn we zaterdag al rustig aan die kant op gereden. ’s Avonds camping gezocht en veel lol gehad met 4..mensen.. uit Adelaide. Geweldige uitzichten ook en de volgende ochtend dus de boot.

Hier hebben we een uitzichtpunt beklommen, naar Seal Bay (zeeleeuwen op’t strand), Kingscote, Vivonne Bay en geëindigt op de camping voor de nacht. Hier ontzettend veel wallabies en kangaroos (vandaar Kangaroo Island). Het eiland is overigens enorm. Zo’n 150 km bij 50 km. Vandaar dat we ook 3 dgn / 2 nachten zijn gebleven. ’s Nachts in de tent wakker geworden door grazende wallabies om mijn tent. Wel grappig achteraf. Volgende ochtend wat rondgelopen door het bos en twee koala’s gespot. Een mannetje en een vrouwtje met kind. Leuke ervaring. Vervolgens weg gereden naar Flinders Chase Park om Nieuw Zeelandse zeehonden/leeuwen te spotten. Ook prachtige uitzichten daar, vooral als je er ook daadwerkelijk bent. Daarna de Remarkable Rocks. Zoek op internet op, maar het is echt zo enorm en prachtig. Het mooiste van het eiland. Zo onwaarschijnlijk en groot met prachtige vormen. Dat is dus iets wat ze niet in een dierentuin oid na kunnen bootsen. Gewoon uitzonderlijk!! Daarna 30 km gravel road naar West Bay met de Ford Falcon. Bleek niet zo goed te zijn, want op de weg terug zo’n 60 km vanaf Kingscote (waar we de nacht door wilden brengen) brak de schokdemper. Dus aan kant heftig verlaagd rustig en langzaam naar Kingscote gereden en hostel opgezocht. Volgende ochtend op zoek naar een nieuw onderdeel, want we wilden het zelf repareren. Na twee bedrijven te hebben opgezocht er één gevonden waar we gebruik mochten maken van zijn gereedschap en hij bleek iemand te weten met een nieuwe schokdemper. Dus gefixt met z’n tweeën en voor lunch tijd waren we ‘On the road again’. Toen wijnproeverij opgezocht en Eucalyptus olie distillerij en rustig aan naar de ferry gereden. Nu weer in Adelaide en Andi rijdt verder naar Perth want hij vertrekt de 22e terug naar Zwitserland. Ik zoek nu een manier om naar Melbourne te reizen om daar alvast voor te bereiden op Kerst en de rest.

Tot het volgende verhaal!!

• 09 December 2009 - 06:33

John:

Ha broer!! ziet er goed uit chef. mooie foto's en humor van zelf repareren van de auto!! klasse!

kalm an en spreek je!
    gr john

• 09 December 2009 - 07:09

Jitse:

Hey Dennis,

Super man. Leuke verhalen om te lezen. Ze vroegen al bij Roelofs hoe het met je ging. Maar zo te lezen erg goed. Veel plezier nog.

Groetjes Jitse

• 09 December 2009 - 08:51

Cor Steffens:

Hoi Dennis,
    "Was ik maar weer jong!"
    Je vermaakt je daar wel!

Groet,
    Cor, Annie (Ondertussen Sarah!) Valerie en Nicolette.

• 09 December 2009 - 09:22

Johan:

Niks an he, Australië!
    Lees dat je het aardig naar het zin hebt. Naar Melbourne via de Great Ocean Road!
    Veel geluk

• 09 December 2009 - 09:30

Susanne:

Dus nu is het echte backpacken begonnen. Spannend.
    Leuk om je verhaal te lezen en natuurlijk de bijbehorende foto's te zien.
    Maar je moet me toch wat meer over Brisbane vertellen!!

Groetjes Suus.

• 09 December 2009 - 09:54

Martijn En Savannah:

haha
    dennis de garage man
    klaar voor de crossauto monteur dus

mooi plaatjes weer

rustig an

• 09 December 2009 - 17:56

Gerben:

hey dennis vriend he ik heb je kaartje ontvangen geweldig hartstikke leuk man. maar je vermaakt je daar best kom je nog wel weer terug of blijf je daar nou nog 211 dagen en je bent weer hier in het kouwe kikker landje nou veel plezier verder nog

• 11 December 2009 - 11:56

Kor En Marina:

He Dennis!!!
    Zo te lezen vermaak jij je prima daar echt leuk om je verslagen te lezen!!! Veel plezier nog de komende tijd!! Groetjes...

• 11 December 2009 - 16:29

Marion En Erwin:

Mooi verslag Dennis.
    Wist niet dat jij verstand van auto's had.

groeten van ons

• 11 December 2009 - 18:41

Marjolijn:

Fantastisch! En toppie foto's weer. Genieten!!! En alvast goeie kerst ;)

groetjes vanuit koud en grauw NL

• 12 December 2009 - 15:00

Henk Kranendonk:

hee dennis
    hier een berichtje uut ut wold,tis hier donders kold,4 graden en s'nachts gaat het wat vriezen.Machtig kerel wat ie daar allemaal beleven,mooie foto's geniet ervan en prettige feestdagen,vele groetjes en het ga je goed.

• 13 December 2009 - 14:30

Roelof En Dicky:

halllo Dennis, wij zijn weer in ned. reis van 4 weken zuid-afrika gedaan prachtig.Je fotós en je verslagen geven een goed beeld door,en dat het goed met je gaat. Fijne dagen rond Kerst daar in een warm land.

• 15 December 2009 - 18:43

Rohejohe:

allo dennis,hier een berichtje van de old.weg
    alles is hier goed ook met ro en he.
    snoep mag geen suikerklontje voor zijn tanden (grapje)een gezellige kerst daar toegewenst en tot de volgende belevenissen en de mooie foto`s. groet h.j.r.h.