1E WEEK IN NIEUW-ZEELAND (AUCKLAND+NORTHLAND) - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Dennis Wicherson - WaarBenJij.nu 1E WEEK IN NIEUW-ZEELAND (AUCKLAND+NORTHLAND) - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Dennis Wicherson - WaarBenJij.nu

1E WEEK IN NIEUW-ZEELAND (AUCKLAND+NORTHLAND)

Door: Dennis

Blijf op de hoogte en volg Dennis

28 Januari 2010 | Nieuw Zeeland, Auckland

Sweet as bro!! Dat was het eerste Nieuw Zeelandse ding dat ik opving. Betekent zo’n beetje dat, prima joh!!

In Melbourne vorige week ben ik naar Rafael Nadal wezen kijken in het Rod Laver Stadium. Was een super mooie 1e set, duurde erg lang..6-7. Dacht ik tussen sets door even wat eten te halen. Kon nog wel ff duren dacht ik…kwam terug bij een 4-0 voorsprong van Nadal, dus hij maakte toen korte metten. Toch een mooie ervaring een echte pot tennis te zien.

Volgende dag de vlucht QF133 gepakt van Melbourne naar Auckland. Kwam 23.30 aan en had gelukkig al hostel geboekt. Woensdag druk op zoek gegaan naar een auto. Bij voorkeur eentje waarin ik ook kan slapen, zodat ik op het koudere zuider eiland van Nieuw-Zeeland minder last heb van wind en regen. Zo’n kampeergozer ben ik nou ook weer niet. Heb een aantal bekeken, waaronder 2 campervans, maar op donderdag na een andere te hebben afgezegd heb ik gekeken bij een Mazda MPV v6. Bedje erin, zag er netjes uit. Gekocht dus. Allerlei dingen moeten regelen, maar moet zeggen dat het hier echt een aardigheidje is. ’s Middags en ’s avonds heerlijk wezen stappen met 5 Sydneysen. Erg gezellig en de volgende dag dus ook een beetje een zogenaamde ‘hangover’. In het hostel kwam ik bij het wassen met niet werkende wasmachines een Noorse kerel tegen en van het één kwam het ander en de volgende morgen zaten we in de auto op naar het noordelijk gelegen gebied van Auckland. Zijn wezen zoeken onderweg naar één of andere waterval, na paar keer wezen zoeken en doen, uiteindelijk toch gevonden. Bleek dat ik tijdens het lozen van mijn eigen water een nog grotere stroom ontwikkelde dan de ‘Falls’ zelf. Beetje jammer dus. Maar snel op weg daarna naar Paihia, oftewel ‘The Bay of Islands’. Erg mooie baai met allerlei eilandjes, zoals de naam uiteraard al doet vermoeden. Hevig op zoek naar een hosteltje of camping. Géén…er waren in ons geval net 2 bussen met reizende backpackers gestrand en deze houden dan direct alle hostels bezet. Na zoeken, zoeken, zoeken kregen we een tip dat we misschien wel bij iemand in de tuin konden staan. En ja hoor, mevrouw Jackie bleek zo aardig en gastvrij dat we bij haar mochten stallen. Na een avondje drinken zijn we de volgende ochtend even wezen hiken om het alcohol er even uit te zweten naar een echte waterval. Daarna om te relaxen besloten we om te jetskieën in The Bay of Islands. 20 Minuten lang en GAAF!! Heb het aantal keren eerder gedaan, maar dit keer heb ik me zo’n 2 meter van het water weten te bevinden. Op het moment dat ik tegen die hekgolf aan voer dacht ik nog, oh nee…maar was te laat. Vloog in de lucht en dacht dat ik hem hield, maar tevergeefs. Zwem zwem bleek het te worden. Heb de 2 dagen erop nog wel mogen genieten van een stijve rug, benen, elleboog en handen. De middag zijn we naar het bijna noordelijkste puntje gereden, Cape Reina. Dit is zoiets ongelooflijks… Hier komen twee oceanen, de Tasman ocean en de South Pacific ocean, met elkaar in botsing. Enorm tof om te zien hoe de golven van de één tegen de golven van de ander in botsing komen. Nooit geweten dat zoiets bestond. ’s Avonds hebben we op een terreintje gekampeerd zo’n 50 meter van het strand. Dat is nou het geweldige voordeel van reizen met een auto. En alles met instelling van, we’ll see!! Niks boeken van tevoren, maar gewoon bekijken waar we ’s avonds uitkomen. Super!

’s Ochtends heerlijk wakker geworden tijdens een wandeling over het strand en het water lonkte nogal, dus mijn body board gepakt (incl bij de auto :)) en van een golf genoten. Na een ontbijtje etc zijn we weer op naar het zuiden gereden. Onderweg zijn we gestopt bij de ‘Giant Dunes’ oftewel gigiantische duinen. Nou, ik kan je vertellen, ze zijn gigantisch. Hebben gehoord dat er duinen zijn van 140 meter hoog. Lijkt net een woestijn aan de kust, zo groot, lang, hoog. Geprobeerd te zandsurfen, maar mijn bodyboard bleek niet geschikt. Volgende hoogtepunt was 2,5 uur verder zuidelijk in Kauri Forest. De grootste boom van Nieuw-Zeeland staat hier met een omtrek van 15 meter en 51 meter hoog. Onwerkelijk!! Moeilijk op foto te zetten dat wel. Volgende dag weer terug in Auckland en heb ik de jongen afgezet bij z’n hostel. Ik ben op zoek gegaan naar een camping vlakbij de stad, aangezien parkeren nogal super duur is en een camping bovendien goedkoper. Dinsdag avond heb ik Olessia (een Duitse meid die ik in Melbourne heb leren kennen) opgepikt van het vliegveld en met haar vertrek ik donderdag naar het zuiden. We zullen omstreeks 17 februari in Christchurch zijn (zuidereiland) en dan heb ik nog zo’n 3 weken voor het deel zuidelijk van Christchurch. Kijk er ontzettend naar uit!! Echt helemaal geweldig hiero en dan nagaand dat ze zeggen dat het zuiden helemaal uit de kunst is.

Tot ziens allemaal en tot het volgende berichie.

  • 27 Januari 2010 - 19:46

    John:

    haa broer! mooi verhaal weer jo!! klinkt beetje als lang leve de lol!!! fantastisch! hier regen, koud en een dramatisch ajax (nog) in de beker tegen n.e.c... geen reden om thuis te willen/moeten komen dusss...!! :)

    Kalm an en spreek je!!

  • 27 Januari 2010 - 20:24

    Rob:

    Hee Dennis! John heeft gelijk het is weer een mooi verhaal en die S.U.V. van jou mag er ook wezen haha!!

    Ben wel jaloers als ik je zie in je hempie en korte broek.. hier is het barre kold!

    Rustig an en tot je volgende verhaaltje

    Rob

  • 27 Januari 2010 - 20:31

    Joan:

    Veel plezier op het zuid eiland! Christchurch is super relaxed :).
    Vergeet vooral de weg van Te Anau naar Milford niet, misschien nog wel mooier dan Milford Sound zelf!!

    Groetjes,
    Joan :)

  • 28 Januari 2010 - 11:48

    Susanne:

    Leuk om weer het één en ander te lezen en dat je nu je eigen auto hebt, voor de komende periode, is erg handig. Australië ligt dus even naast je en nu dus genieten van Nieuw Zeeland.

    Het lijkt me allemaal erg bijzonder, wat je te zien krijgt.

    Groetjes Suus.

  • 28 Januari 2010 - 16:14

    Erwin & Marion:

    Hee,

    Mooi verhaal vriend!!
    mooie foto's!

    Groeten

  • 28 Januari 2010 - 18:27

    Niels:

    heey dennis,

    mooi om te horen dat het goed met je gaat.
    met mij ok heb me rijbewijs en ben geopereerd nu dus afwachten.
    wessel ter schure het broertje van harmen zit sinds zaterdag ok in new zeeland.

  • 28 Januari 2010 - 18:33

    Rohejohe:

    Hallo Dennis.Bedankt vvor de leuke kaart die je gestuurd hebt.Alles is klaar hier voor morgen en heel veel kans op sneeuw.Je hebt al weer heel wat gezien in de dagen dat je in Nieuw Zeeland bent en een grote auto heb je vergeleken met je auto thuis.Vanaf hier een groet van ons allemaal en tot horens .oldem.weg......

  • 28 Januari 2010 - 21:53

    Danielle:

    Hoi hoi hoi! :)

    Leuk berichie weer. Hartstikke leuk om steeds te lezen hoe je het daar naar je zin heb! Geniet er van en ik hoor van je!
    Oh ja; Feyenoord heeft met 3-0 van Psv voor de beker gewonnen! 3-0!!!!!! :D
    Wilde ik even vertellen..
    Nou groetties

    Kussie

  • 29 Januari 2010 - 18:35

    Marcella:

    helemaal leuk weer!!!!

  • 30 Januari 2010 - 10:08

    Nicole:

    Ha die Dennis,

    Jij de mazda, ik had lekkr de hele week een peugeotje! Reed prima! Heb hem even voor je warm gehouden! Maar klinkt alsof je het nu helemaal naar je zin hebt! Erg leuk om te lezen!
    Johnny is vanochtend naar Oostenrijk gegaan je ouders komen rond een uur of zes vanavond thuis!
    Nou tot het volgende berichie!

    Groetjes

  • 02 Februari 2010 - 17:30

    Martijn:

    hej die dennis..
    mooi verhaaltje!! je zou vast het koude nederlandje nog wel neit missen!!

  • 03 Februari 2010 - 05:13

    Anoek Meesters:

    Hey reismaat,
    Zie en lees al wel dat je mooie dingen heb beleefd de eerste paar weken. Vanaf nu gaat t alleen nog maar mooier worden;)
    Heb je al honger?
    Liefs

  • 05 Februari 2010 - 16:47

    Fam.Bergsma:

    Hoi Dennis,
    eindelijk een berichien vanuit Elsloo super joh wat je allemaal te vertellen hebt en wat een prachtige foto´s je kan zien dat je 200% geniet.Nog héél veel plezier en groeten van de Bergsmaatjes. het beste maar weer!!!

  • 12 Februari 2010 - 10:11

    Kor En Marina:

    He Dennis!!
    Wederom een schitterend verhaal zo te lezen en te zien is het echt heel mooi daar en heb je het na je zin! Veel plezier nog en tot het volgende verslag.. Groetjes uit het koude wold

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dennis

Actief sinds 29 Maart 2009
Verslag gelezen: 197
Totaal aantal bezoekers 64924

Voorgaande reizen:

01 September 2009 - 23 Mei 2010

Op stap naar Australië en Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: